lördag 19 januari 2008

Kukkiluri


Vi är magsjuka...
Det suger ja...

Jag spelade guitarhero hela natten... Det suger inte :)

På måndag är det rättegång angående lägenheten, kan den inte va nu så vi får veta ?


Btw, det här inlägget blir nog mest om en sjukt skön dröm jag hade igårnatt.
Jag min pojkvän Grappe och mina tre syskon (Josefin, Jimmy och Johnny) va här hemma i vår lägenhet. Helt plötsligt börjar hela marken att skaka, ingen vet vad som händer men jag och Jimmy går ut ändå. Utanför har stjärnorna bildat massa konstiga mönster (tror vi), tills vi upptäcker att det är meteorer som är på väg mot jorden. Jag lägger mig ner på vår uteplats medans min bror sätter sig på en parkbänk lite längre bort, ingen är rädd eller bryr sig så mycket (det är ju ändå bara hela planeten som går under). Jag går in och säger till dom andra att vi kanske borde gå ner i bombrummet (vi har faktiskt ett sånt eftersom huset vi bor i är byggt strax efter andra världskriget), medans jag stänger dörren blir Jimmy träffad av en komet. Vi ser att han ställer sig upp och går inåt helt oberörd, han kommer in som om ingenting har hänt.

Helt plötsligt är jag på väg hem till min faster som mirakulöst flyttat in till värsta våningen i uppsala(jag visste eller trodde på något sätt att mina föräldrar va där). När jag kommer dit så är det tomt sånär som på min fasters man som ligger på en sjukhusbrits inne i deras enorma sovrum. Trots att det inte är något folk där så känner jag att det finns massa människor omkring mig, jag pratar med dom trots att jag inte ser dom. Jag går runt i deras lägenhet som har ca tio rum två badrum och kök, utanför är det sol, jag känner mig lite kissnödig men har ingen lust att sätta mig på deras toalett som ligger mitt i en korridor med ett panoramafönster direkt till uteplatsen.

Jag går ut(eller jag vet inte, jag är på en gata av någon anledning). Massa människor är panikslagna och uppe i himlen har det bildats vulkaner som spottar magma på folket som försöker fly. Därute möter jag Emilie, hon säger att det är nyår och undrar om jag ska följa med hem till Emelie på fest. Jag frågar ifall hon tror att det är okej om jag byter om hemma hos Emelie och om det finns något att äta, tydligen ligger donken precis bredvid och byta om är nog ingen fara, så vi går hem till Em.

Emelie bor i en lägenhet med ett stort poolrum och två/tre bollhav. I ett bollhav finns det massa katter som ser ut som får. Några renoveringsmän håller på att städa undan efter dagens arbete och råkar även städa undan min tvättmedelsförpackning där alla mina kläder finns... så jag får spendera mitt nyår(och jordens undergång) i bikini vid hennes pool.

Sen vaknade jag, kan inte världen gå under nu ? Det va en jäla skön dröm... men den är inte slut än.

Efter att jag gått upp på toa somnade jag om och drömmen fortsatte efter undergången.

Jag är på ett stort fartyg, hela världen består av hav, det är halloween och jag går ner till shopen för att köpa mig en klänning, jag tar upp en på mitt rum för att prova(utan att betala såklart). Utanför mitt fönster finns små magnetmonster som består av elektricitet dom är inte farliga men kan vara irriterande och försvinner lätt om man skrämmer dom. Klänningen sitter perfekt men jag undrar om den kanske ändå inte är rätt för kvällen och funderar på att byta. När jag kommer ner så är klädshopen stängd, men en liten affär med uppstoppade djur är öppen, dom äger en liten krokodil där som börjar äta på alla uppstoppade djur, personalen blir arg för att krokodilen inte lyder och tvingar ner honom i underjorden där han ska bo två mil ner i tio år.... Krokodilen säger att det inte är rätt, för enligt lagen ska han bo i en jordkällare, men om han blir nedskickad två mil under fartyget så finns det ingen jordkällare.

Jag vaknade igen och skrattade och önskade än en gång att världen skulle gå under :P

(Nej jag är inte psykiskt störd, inte märkvärt iallafall)

Inga kommentarer: