fredag 7 mars 2008

... ... ...

Hej, jag är vegitarian, men jag tycker om kött, jag tänker börja äta kött igen när det finns bättre vilkor för dessa plågade själar som blir ihoptryckta på små små ytor, genmanipulerade och plågade.

Det är inte att äta kött jag tycker är fel, eller att vi äter andra djur överhuvudtaget, djur äter ju varandra också, det jag tycker är fel är våran behandling av djuren innan dom blir mat, att de ska behöva genomlida så mycket för att vi ska bli nöjda, att vi blivit så giriga att vi inte kan nöja oss med det naturliga.

Jag läste lite på "Djurens rätt"-sajten också, jag tycker även att de har fel i massa saker, de är lite för extrema, människan har alltid levt i symbios med djuren, så varför ska vi sluta helt nu ? Det enda jag vill är att våra små vänner ska ha bättre vilkor för sig, och inte behandlas som dödsdömda slavar.

Fan, det var bättre förr !

Inga kommentarer: